Jednostka odpowiedzialna
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
mgr. Irena Łączyńska,
pok. nr 2 (parter), tel. Bezpośredni 751-27-69
Karty Usług
Karta Usług nr 19 Zameldowanie na pobyt stały
Kogo dotyczy
Osób posiadających obywatelstwo polskie, które przebywają stale na terenie gminy Krzynowłoga Mała.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz „Zgłoszenie pobytu stałego” (oryginalny druk zgłoszenia wypełnia się na miejscu w Urzędzie Stanu Cywilnego).
(wniosek w pdf)
- Poświadczenie wymeldowania z poprzedniego miejsca pobytu stałego (w przypadku osoby, której poprzednie
miejsce pobytu stałego mieściło się poza obszarem działania Urzędu) – oryginał.
- Do wglądu (oryginały):
- Dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty).
- Odpis skrócony aktu urodzenia – w przypadku osoby niepełnoletniej, nieposiadającej dowodu stwierdzającego tożsamość.
- Książeczka wojskowa lub legitymacja oficerska w przypadku osób podlegających powszechnemu obowiązkowi obrony.
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie na pobyt stały (umowa najmu,
wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, decyzja o przydziale osobnej kwatery stałej, orzeczenie sądu lub
inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu) wskazujący osobę uprawnioną do potwierdzenia pobytu osoby dokonującej
zameldowania.
Miejsce złożenie dokumentów
Urząd Gminy w Krzynowłodze Małej – Urząd Stanu Cywilnego (USC) – pok. nr 1 (parter) – w godzinach pracy Urzędu.
Opłaty
Czynności związane z zameldowaniem nie podlegają opłatom.
Termin i sposób załatwienia sprawy
Po poprawnym wypełnieniu formularza „Zgłoszenie pobytu stałego” czynność zameldowania dokonywana jest na miejscu przy zgłoszeniu.
W wyniku dokonania czynności meldunkowej Wnioskodawca otrzymuje wydruk komputerowy w postaci potwierdzenia zameldowania
na pobyt stały. Potwierdzenie ważne jest przez okres 2 miesięcy od dnia wystawienia.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Jednostka odpowiedzialna
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - mgr. Irena Łączyńska, pok. nr 2 (parter), tel. Bezpośredni 751-27-69.
Uwagi
- Pobytem stałym jest zamieszkanie w określonej miejscowości pod oznaczonym adresem z zamiarem stałego pobytu.
- Osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym samym adresem dłużej niż 3 doby, jest obowiązana zameldować
się na pobyt stały najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia przybycia.
- W tym samym czasie można mieć tylko jedno miejsce pobytu stałego.
- Podczas zameldowania wymagana jest obecność osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu (właściciela, wynajmującego,
najemcy, posiadacza spółdzielczego prawa do lokalu), w którym ma nastąpić zameldowanie, ponieważ jest ona obowiązana
potwierdzić fakt pobytu osoby zgłaszającej pobyt stały. Potwierdzenia faktu pobytu osoby w lokalu dokonuje się na
formularzu meldunkowym w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.
- W przypadku zameldowania na pobyt stały dzieci niepełnoletnich rodzic wypełnia oddzielnie dla każdego dziecka
druk „Zgłoszenie pobytu stałego”.
- Zgłoszenie urodzenia dziecka dokonane we właściwym urzędzie stanu cywilnego zastępuje zameldowanie.
Datą zameldowania dziecka jest data sporządzenia aktu urodzenia. Zameldowania dokonuje organ gminy właściwy ze
względu na miejsce pobytu stałego matki dziecka lub tego z rodziców, u którego dziecko faktycznie przebywa, albo .w miejscu określonym przez sąd opiekuńczy.
- W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się czynności zgłoszenia danych może dokonać członek rodziny,
opiekun ustawowy lub faktyczny albo inna osoba.
Podstawa prawna
- Art. 4 ust. 1, art. 5, art. 6 ust. 1, art. 9, art. 10 ust. 1, art. 11, art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 10
kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. z 2001 r. Nr 87 poz. 960 z późn. zm.)
- § 2 - §4 i § 10 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r.
w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia
ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236, poz.1999 z późn. zm.).
Karta Usług nr 20 Zameldowanie na pobyt stały cudzoziemców
Kogo dotyczy
Cudzoziemców, którzy przebywają stale na terenie gminy Krzynowłoga Mała.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz „Zgłoszenie pobytu stałego” (oryginalny druk zgłoszenia wypełnia się na miejscu w Urzędzie Stanu Cywilnego).
(wniosek w pdf)
- Do wglądu (oryginały):
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie na pobyt stały (umowa najmu, wypis z
księgi wieczystej,decyzja administracyjna, decyzja o przydziale osobnej kwatery stałej, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł
prawny do lokalu) wskazujący osobę uprawnioną do potwierdzenia pobytu osoby dokonującej zameldowania.
- Karta pobytu obywatela Unii Europejskiej albo zezwolenie na pobyt – w przypadku obywatela państwa członkowskiego
Unii Europejskiej.
- Dokument pobytu albo zezwolenie na pobyt – w przypadku członka rodziny obywatela państwa członkowskiego Unii
Europejskie niebędącego obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
- Karta pobytu (wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na osiedlenie się lub nadaniem statusu uchodźcy w
Rzeczypospolitej Polskiej) albo zezwolenie na osiedlenie się lub decyzja o nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczpospolitej
Polskiej – w przypadku pozostałych cudzoziemców.
Miejsce złożenie dokumentów
Urząd Gminy w Krzynowłodze Małej – Urząd Stanu Cywilnego (USC) – pok. nr 1 (parter) – w godzinach pracy Urzędu.
Opłaty
Czynności związane z zameldowaniem nie podlegają opłatom.
Termin i sposób załatwienia sprawy
Po poprawnym wypełnieniu formularza „Zgłoszenie pobytu stałego” czynność zameldowania dokonywana jest na miejscu przy zgłoszeniu.
W wyniku dokonania czynności meldunkowej Wnioskodawca otrzymuje wydruk komputerowy w postaci potwierdzenia zameldowania
na pobyt stały. Potwierdzenie ważne jest przez okres 2 miesięcy od dnia wystawienia.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Jednostka odpowiedzialna
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - mgr. Irena Łączyńska, pok. nr 2 (parter), tel. Bezpośredni 751-27-69.
Uwagi
- Pobytem stałym jest zamieszkanie w określonej miejscowości pod oznaczonym adresem z zamiarem stałego pobytu.
- Osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym samym adresem dłużej niż 3 doby, jest obowiązana zameldować
się na pobyt stały najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia przybycia.
- W tym samym czasie można mieć tylko jedno miejsce pobytu stałego.
- Podczas zameldowania wymagana jest obecność osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu (właściciela, wynajmującego,
najemcy, posiadacza spółdzielczego prawa do lokalu), w którym ma nastąpić zameldowanie, ponieważ jest ona obowiązana
potwierdzić fakt pobytu osoby zgłaszającej pobyt stały. Potwierdzenia faktu pobytu osoby w lokalu dokonuje się na
formularzu meldunkowym w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.
- W przypadku zameldowania na pobyt stały dzieci niepełnoletnich rodzic wypełnia oddzielnie dla każdego dziecka
druk „Zgłoszenie pobytu stałego”.
- Zgłoszenie urodzenia dziecka dokonane we właściwym urzędzie stanu cywilnego zastępuje zameldowanie.
Datą zameldowania dziecka jest data sporządzenia aktu urodzenia. Zameldowania dokonuje organ gminy właściwy ze
względu na miejsce pobytu stałego matki dziecka lub tego z rodziców, u którego dziecko faktycznie przebywa, albo .w miejscu określonym przez sąd opiekuńczy.
- W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się czynności zgłoszenia danych może dokonać członek rodziny,
opiekun ustawowy lub faktyczny albo inna osoba.
Podstawa prawna
- Art. 23, 26 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych
(Dz.U. z 2001 r. Nr 87, poz. 960 z późn. zm.).
- § 16 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie
zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i
ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236, poz.1999 z późn. zm.).
Karta Usług nr 21 Zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące
Kogo dotyczy
Osób posiadających obywatelstwo polskie, których pobyt na terenie gminy Krzynowłoga Mała ma charakter pobytu czasowego
czyli spowodowany względami rodzinnymi lub związany z wykonywaniem pracy poza miejscem pobytu stałego, kształceniem się,
leczeniem, wypoczynkiem.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz „Zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 2 miesiące”.
(wniosek w pdf)
- Do wglądu (oryginały):
- Dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty).
- Odpis skrócony aktu urodzenia – w przypadku osoby niepełnoletniej, nieposiadającej dowodu stwierdzającego tożsamość.
- Książeczka wojskowa lub legitymacja oficerska w przypadku osób podlegających powszechnemu obowiązkowi obrony.
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie na pobyt stały (umowa najmu, wypis z
księgi wieczystej, decyzja administracyjna, decyzja o przydziale osobnej kwatery stałej, orzeczenie sądu lub inny dokument
poświadczający tytuł prawny do lokalu) wskazujący osobę uprawnioną do potwierdzenia pobytu osoby dokonującej zameldowania.
Miejsce złożenie dokumentów
Urząd Gminy w Krzynowłodze Małej – Urząd Stanu Cywilnego (USC) – pok. nr 1 (parter) – w godzinach pracy Urzędu.
Opłaty
Czynności związane z zameldowaniem nie podlegają opłatom.
Termin i sposób załatwienia sprawy
Po poprawnym wypełnieniu formularza „Zgłoszenia pobytu czasowego trwającego ponad 2 miesiące”
czynność zameldowania dokonywana jest na miejscu przy zgłoszeniu.
W wyniku dokonania zameldowania interesant otrzymuje wydruk komputerowy w postaci potwierdzenia
zameldowania na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące. Potwierdzenie ważne jest do czasu upływu zameldowania.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Jednostka odpowiedzialna
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - mgr. Irena Łączyńska, pok. nr 2 (parter), tel. Bezpośredni 751-27-69.
Uwagi
- Pobytem czasowym jest przebywanie bez zamiaru zmiany miejsca pobytu stałego w innej miejscowości pod oznaczonym adresem
lub w tej samej miejscowości, lecz pod innym adresem.
- Za okoliczności uzasadniające zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące uważa się w szczególności:
- wykonywanie pracy poza miejscem pobytu stałego,
- pobyt związany z kształceniem się, leczeniem, wypoczynkiem lub ze względów rodzinnych,
- odbywanie czynnej służby wojskowej,
- pobyt w zakładach karnych i poprawczych, aresztach śledczych, schroniskach dla nieletnich i zakładach wychowawczych.
- Osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym samym adresem dłużej niż 3 doby, jest obowiązana zameldować się
na pobyt czasowy najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia przybycia.
- Osoba zameldowana na pobyt czasowy i przebywająca w tej samej miejscowości nieprzerwanie dłużej niż 2 miesiące jest obowiązana
zameldować się na pobyt stały, chyba że zachodzą okoliczności określone w punkcie B, wskazujące na to, iż pobyt ten nie utracił
charakteru pobytu czasowego.
- Osoba, która przedłuża pobyt czasowy w tej samej miejscowości ponad zgłoszony czas jego trwania, zmienia adres albo zmienia
pobyt czasowy na stały, jest obowiązana dokonać odpowiedniego zameldowania w ciągu następnej doby.
- W tym samym czasie można mieć tylko jedno miejsce pobytu czasowego trwającego ponad 2 miesiące.
- Podczas zameldowania wymagana jest obecność osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu (właściciela, wynajmującego,
najemcy posiadacza spółdzielczego prawa do lokalu), w którym ma nastąpić zameldowanie, ponieważ jest ona obowiązana
potwierdzić fakt pobytu osoby zgłaszającej pobyt czasowy powyżej 2 miesięcy. Potwierdzenia faktu pobytu osoby w lokalu
dokonuje się na formularzu meldunkowym w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.
- W przypadku zameldowania na pobyt czasowy dzieci niepełnoletnich rodzic wypełnia oddzielnie dla
każdego dziecka druk „Zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 2 miesiące.
- W przypadku upływu terminu zameldowania na pobyt czasowy powyżej 2 miesięcy meldunek automatycznie wygasa.
- W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się czynności zgłoszenia danych może dokonać członek rodziny,
opiekun ustawowy lub faktyczny albo inna osoba.
Podstawa prawna
- Art. 4 ust. 1, art. 7, art. 8, art. 9, art. 10 ust. 1, art. 12 ust.1, art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych
(Dz. U. z 2001 r. Nr 87 poz. 960 z późn. zm.)
- § 6 i § 11 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie zgłaszania
i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych
i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236, poz.1999 z późn. zm.).
Karta Usług nr 22 Zameldowanie na pobyt czasowy cudzoziemców (powyżej 2 miesięcy)
Kogo dotyczy
Cudzoziemców, których pobyt na terenie gminy Krzynowłoga Mała ma charakter pobytu czasowego czyli spowodowany
względami rodzinnymi lub związany z wykonywaniem pracy poza miejscem pobytu stałego, kształceniem się,
leczeniem, wypoczynkiem.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz „Zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 2 miesiące”.
(wniosek w pdf)
- Do wglądu (oryginały):
- Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie na pobyt stały (umowa najmu,
wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, decyzja o przydziale osobnej kwatery stałej, orzeczenie sądu lub
inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu) wskazujący osobę uprawnioną do potwierdzenia pobytu osoby dokonującej
zameldowania.
- Karta pobytu obywatela Unii Europejskiej albo zezwolenie na pobyt lub zezwolenie na pobyt czasowy –
w przypadku obywatela państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
- Dokument pobytu albo zezwolenie na pobyt lub zezwolenie na pobyt czasowy – w przypadku członka rodziny obywatela państwa
członkowskiego Unii Europejskie niebędącego obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
- Wiza, dokument podróży, tymczasowe zaświadczenie tożsamości cudzoziemca, karta pobytu, zezwolenie na zamieszkanie
na czas oznaczony lub na osiedlenie się albo decyzja o udzieleniu zgody na pobyt tolerowany lub o nadaniu statusu uchodźcy
w Rzeczypospolitej Polskiej – w przypadku pozostałych cudzoziemców.
Miejsce złożenie dokumentów
Urząd Gminy w Krzynowłodze Małej – Urząd Stanu Cywilnego (USC) – pok. nr 1 (parter) – w godzinach pracy Urzędu.
Opłaty
Czynności związane z zameldowaniem na pobyt czasowy cudzoziemców nie podlegają opłatom.
Termin i sposób załatwienia sprawy
W przypadku przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów oraz poprawnym wypełnieniu formularza „Zgłoszenie pobytu czasowego
trwającego ponad 2 miesiące” czynność zameldowania dokonywana jest na miejscu przy zgłoszeniu.
W wyniku dokonania czynności meldunkowej cudzoziemiec otrzymuje wydruk komputerowy w postaci potwierdzenia zameldowania
na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące. Potwierdzenie ważne jest do czasu upływu zameldowania.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Jednostka odpowiedzialna
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - mgr. Irena Łączyńska, pok. nr 2 (parter), tel. Bezpośredni 751-27-69.
Uwagi
- Pobytem czasowym jest przebywanie bez zamiaru zmiany miejsca pobytu stałego w innej miejscowości pod oznaczonym
adresem lub w tej samej miejscowości, lecz pod innym adresem.
- Za okoliczności uzasadniające zameldowanie na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące uważa się w szczególności:
- wykonywanie pracy poza miejscem pobytu stałego,
- pobyt związany z kształceniem się, leczeniem, wypoczynkiem lub ze względów rodzinnych,
- odbywanie czynnej służby wojskowej,
- pobyt w zakładach karnych i poprawczych, aresztach śledczych, schroniskach dla nieletnich i zakładach wychowawczych.
- Cudzoziemiec przebywający poza zakładem hotelarskim, zakładem udzielającym pomieszczenia w związku z pracą, nauką, leczeniem się
lub wypoczynkiem jest obowiązany zameldować się na pobyt czasowy przed upływem 48 godzin od chwili przybycia do określonej
miejscowości i nie później niż przed upływem 48 godzin od chwili przekroczenia granicy Rzeczypospolitej Polskiej.
Jeżeli koniec terminu do dokonania obowiązku meldunkowego przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, za ostatni dzień terminu
uważa się najbliższy następny dzień powszedni.
- Cudzoziemiec melduje się na pobyt czasowy na czas nie dłuższy niż określony w wizie,
umowie o ruchu bezwizowym lub zezwoleniu na zamieszkanie na czas oznaczony.
- Osoba zameldowana na pobyt czasowy i przebywająca w tej samej miejscowości nieprzerwanie dłużej niż 2 miesiące
jest obowiązana zameldować się na pobyt stały, chyba że zachodzą okoliczności określone w punkcie B, wskazujące na to,
iż pobyt ten nie utracił charakteru pobytu czasowego.
- Osoba, która przedłuża pobyt czasowy w tej samej miejscowości ponad zgłoszony czas jego trwania,
zmienia adres albo zmienia pobyt czasowy na stały, jest obowiązana dokonać odpowiedniego zameldowania w ciągu następnej doby.
- W tym samym czasie można mieć tylko jedno miejsce pobytu czasowego trwającego ponad 2 miesiące.
- Podczas zameldowania wymagana jest obecność osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu (właściciela, wynajmującego,
najemcy posiadacza spółdzielczego prawa do lokalu), w którym ma nastąpić zameldowanie, ponieważ jest ona obowiązana
potwierdzić fakt pobytu osoby zgłaszającej pobyt czasowy powyżej 2 miesięcy. Potwierdzenia faktu pobytu osoby w lokalu
dokonuje się na formularzu meldunkowym w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia.
- W przypadku upływu terminu zameldowania na pobyt czasowy powyżej 2 miesięcy meldunek automatycznie wygasa
- W przypadku zameldowania na pobyt czasowy dzieci niepełnoletnich rodzic wypełnia oddzielnie dla każdego dziecka druk
„Zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 2 miesiące”.
- W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się czynności zgłoszenia danych może dokonać członek rodziny,
opiekun ustawowy lub faktyczny albo inna osoba.
Podstawa prawna
- Art. 23, art. 26 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych
(Dz.U. z 2001 r. Nr 87, poz. 960 z póżn. zm.).
- § 18 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie zgłaszania
i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji
wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236, poz.1999 z późn. zm.).
Karta Usług nr 23 Zameldowanie na pobyt czasowy trwający do 2 miesięcy
Kogo dotyczy
Osób posiadających obywatelstwo polskie, cudzoziemców, których pobyt na terenie
gminy Krzynowłoga Mała ma charakter pobytu czasowego trwającego do 2 miesięcy.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz "Zgłoszenie pobytu czasowego cudzoziemca"
(część pierwsza)
(część druga)
- Do wglądu (oryginały):
- Dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty), a w uzasadnionych przypadkach –
inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości (np. paszport, prawo jazdy, odpis skrócony aktu urodzenia –
dotyczy osób niepełnoletnich, nieposiadających dowodu stwierdzającego tożsamość).
- Wiza, umowa o ruchu bezwizowym lub zezwolenie na zamieszkanie na czas oznaczony – w przypadku cudzoziemców.
Miejsce złożenie dokumentów
Urząd Gminy w Krzynowłodze Małej – Urząd Stanu Cywilnego (USC) – pok. nr 1 (parter) – w godzinach pracy Urzędu.
Opłaty
Czynności związane z zameldowaniem nie podlegają opłatom.
Termin i sposób załatwienia sprawy
Zameldowania na pobyt czasowy trwający do 2 miesięcy dokonuje się ustnie, w obecności właściciela lub najemcy lokalu,
zgłaszając następujące dane: nazwisko i imiona, datę i miejsce urodzenia, adres miejsca pobytu stałego, adres i data
zameldowania na pobyt stały, adres pobytu czasowego oraz zamierzony czas jego trwania (od-do), oznaczenie dokumentu
stwierdzającego tożsamość oraz podpis osoby przyjmującej zgłoszenie.
Zgłoszone dane wpisuje się do książki zameldowań.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Jednostka odpowiedzialna
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - mgr. Irena Łączyńska, pok. nr 2 (parter), tel. Bezpośredni 751-27-69.
Uwagi
- Pobytem czasowym jest przebywanie bez zamiaru zmiany miejsca pobytu stałego w innej miejscowości pod oznaczonym adresem lub w tej samej miejscowości,
lecz pod innym adresem.
- Osoba, która przebywa w określonej miejscowości pod tym samym adresem dłużej niż 3 doby, jest obowiązana zameldować się na
pobyt czasowy najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia przybycia.
- Cudzoziemiec przebywający poza zakładem hotelarskim, zakładem udzielającym pomieszczenia w związku z pracą,
nauką, leczeniem się lub wypoczynkiem jest obowiązany zameldować się na pobyt czasowy przed upływem 48 godzin od chwili
przybycia do określonej miejscowości i nie później niż przed upływem 48 godzin od chwili przekroczenia granicy Rzeczypospolitej
Polskiej. Jeżeli koniec terminu do dokonania obowiązku meldunkowego przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, za ostatni
dzień terminu uważa się najbliższy następny dzień powszedni.
- Osoba, która przedłuża pobyt czasowy w tej samej miejscowości ponad zgłoszony czas jego trwania, zmienia adres
albo zmienia pobyt czasowy na stały, jest obowiązana dokonać odpowiedniego zameldowania w ciągu następnej doby.
- Zwalnia się od obowiązku zameldowania na pobyt czasowy dzieci do lat 7, na okres nieprzekraczający 2 miesięcy.
- W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się czynności zgłoszenia danych może dokonać członek rodziny,
opiekun ustawowy lub faktyczny albo inna osoba.
- Cudzoziemiec melduje się na pobyt czasowy na czas nie dłuższy niż określony w wizie, umowie o ruchu bezwizowym
lub zezwoleniu na zamieszkanie na czas oznaczony.
- Wymeldowania z miejsca pobytu czasowego do 2 miesięcy przed upływem okresu zgłoszonego przy zameldowaniu się
dokonuje się ustnie w organie gminy. Zgłoszenie wymeldowania odnotowuje się w książce zameldowań.
Podstawa prawna
- Art. 23, art. 26 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych
(Dz.U. z 2001 r. Nr 87, poz. 960 z póżn. zm.).
- § 18 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie zgłaszania
i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji
wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236, poz.1999 z późn. zm.).
Karta Usług nr 24 Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 2 miesiące
Kogo dotyczy
Pełnoletnich mieszkańców gminy Krzynowłoga Mała, którzy chcą wymeldować
się z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 2 miesiące.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego” lub „Zgłoszenie wymeldowania z
miejsca pobytu czasowego ponad 2 miesiące”.
(formularz w pdf)
- Do wglądu:
- Dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty).
- Książeczka wojskowa lub legitymacja oficerska w przypadku osób podlegających powszechnemu obowiązkowi obrony.
Miejsce złożenie dokumentów
Urząd Gminy w Krzynowłodze Małej – Urząd Stanu Cywilnego (USC) – pok. nr 1 (parter) – w godzinach pracy Urzędu.
OpłatyCzynności związane z wymeldowaniem nie podlegają opłatom.
Termin i sposób załatwienia sprawy
Po poprawnym wypełnieniu formularza zgłoszenia wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego ponad 2 miesiące czynność wymeldowania dokonywana jest na miejscu przy zgłoszeniu.
W wyniku dokonania wymeldowania interesant otrzymuje wydruk komputerowy w postaci poświadczenia wymeldowania z pobytu stałego.
Czynność wymeldowania wymaga osobistego stawiennictwa wnioskodawcy.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Jednostka odpowiedzialna
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - mgr. Irena Łączyńska, pok. nr 2 (parter), tel. Bezpośredni 751-27-69.
Uwagi
- Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 2 miesiące, jest obowiązana wymeldować
się w organie gminy najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca.
- Jeżeli okres pobytu czasowego trwającego ponad 2 miesiące odpowiada okresowi zgłoszonemu przy zameldowaniu,
osoba opuszczająca miejsce tego pobytu jest zwolniona z obowiązku wymeldowania się.
- Wymeldowania dzieci niepełnoletnich dokonują rodzice.
- Wymeldowania z pobytu stałego osoby zmarłej dokonuje z urzędu właściwy organ gminy na podstawie odpisu skróconego
aktu zgonu, przesłanego przez urząd stanu cywilnego, który akt ten sporządził, bez konieczności wypełniania formularza
"Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego".
Podstawa prawna
- Art. 4 ust. 2, art. 15 ust. 1, 4 i 5, art. 17 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i
dowodach osobistych (Dz. U. z 2001 r. Nr 87, poz. 960 z późn. zm.).
- § 12 - § 15 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 grudnia 2002 r. w sprawie
zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i
ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. Nr 236, poz.1999 z późn. zm.).
|