Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Krzynowłoga Mała
v 3.25
GMINA KRZYNOWŁOGA MAŁA
O Gminie 
Statut Gminy 
Urząd Gminy 
Kierownictwo 
Referaty i Samodzielne Stanowiska Pracy 
Regulamin organizacyjny 
Przetargi 
Komunikaty i ogłoszenia 
Nabór pracowników 
Informacja publiczna 
Poradnik interesanta 
   USC 1-6 
   USC 7-13 
   USC 14-18 
   USC 19-24 
   Ref. Finansów i Budżetu 
   Podatki 
   Gospodarka gruntami 
   Gosp. kom i ochrona środ. 
   Ref. ds. woj. oc i melioracji 
Wójt Gminy 
Zarządzenia Wójta 
Rada Gminy 
Skład Rady Gminy 
Regulamin Rady Gminy 
Plan pracy Rady Gminy 
Komisje 
Sesje Rady Gminy 
Uchwały Rady Gminy 
Finanse Gminy 
Budżet Gminy  
Informacje o środowisku  
Jednostki organizacyjne 
Placówki oświatowe 
Gminna Biblioteka Publiczna w Krzynowłodze Małej 
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej 
Jednostki pomocnicze 
Sołectwa 
Oświadczenia  majątkowe 
Oświadczenia pracowników UG 
Oświadczenia kierowników jednostek organizacyjnych 
Oświadczenia Radnych 
Wybory 
  wyszukiwarka
  statystyka
  redakcja Biuletynu
  pomoc
liczba odwiedzin
usc 7-13: 167
strona główna: 25446
    strona główna / poradnik interesanta / usc 7-13 
   USC 7-13
 
  
Jednostka odpowiedzialna
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
mgr. Irena Łączyńska,
pok. nr 2 (parter), tel. Bezpośredni 751-27-69
Karty Usług
Powrót: do góry do wykazu usług

Karta Usług nr 7
Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego

Kogo dotyczy

Wnioskodawcą w niniejszej sprawie może być osoba, której akt dotyczy lub krewni.

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego. (wniosek w pdf)
  • Załączniki:
    • Dokument stanowiący podstawę do sprostowania (odpis aktu stanu cywilnego, pismo urzędowe i inne) – oryginały.
  • Do wglądu: dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty)

Miejsce złożenie dokumentów

Punkt informacyjny lub stanowisko pracy jednostki odpowiedzialnej – od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres Urzędu.

Opłaty

Za wydanie decyzji – 39,00 zł.

Termin i sposób załatwienia sprawy

Tryb ustawowy przewiduje 30 dni na wydanie decyzji od daty złożenia dokumentów, jednak w większości przypadków decyzja wydawane jest na miejscu przy zgłoszeniu. Odbiór decyzji może nastąpić osobiście przez Wnioskodawcę lub za pośrednictwem poczty za zwrotnym poświadczeniem odbioru.

Tryb odwoławczy

W przypadku decyzji odmownej Wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Wojewody Mazowieckiego w Warszawie za pośrednictwem Kierownika USC (odwołanie składa się w USC lub pocztą) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Jednostka odpowiedzialna

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - mgr. Irena Łączyńska, pok. nr 2 (parter), tel. Bezpośredni 751-27-69.

Uwagi Podstawa prawna

  • Art. 28 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity –Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688).
  • §1, §3 ust. 2, §4 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 listopada 2000 r. w sprawie opłaty za wydanie dowodu osobistego (Dz. U. Nr 105, poz. 1110).
  • Część I, kol. 3, ust. 4 załącznika do ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r.,(tekst jednolity Dz. U. Z 2006 r. Nr 229, poz 1635)


Powrót: do góry do wykazu usług

Karta Usług nr 8
Uzupełnienie aktu stanu cywilnego

Kogo dotyczy

Wnioskodawcą w niniejszej sprawie może być osoba, której akt dotyczy lub krewni.

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego. (wniosek w pdf)
  • Załączniki:
    • Dokument stanowiący podstawę do uzupełnienia (odpis aktu stanu cywilnego) – oryginał.
  • Do wglądu: dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty)

Miejsce złożenie dokumentów

Punkt informacyjny lub stanowisko pracy jednostki odpowiedzialnej – od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres Urzędu.

Opłaty

  • Za wydanie decyzji – 39,00 zł.
  • Płatne w kasie Urzędu od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 14.30; lub na konto Urzędu Gminy w Krzynowłodze Małej (Bank Spółdzielczy Przasnysz, nr rachunku 82892400070010111420000008).
  • Termin i sposób załatwienia sprawy

    Tryb ustawowy przewiduje 30 dni na wydanie decyzji od daty złożenia dokumentów, jednak w większości przypadków decyzja wydawane jest na miejscu przy zgłoszeniu. Odbiór decyzji może nastąpić osobiście przez Wnioskodawcę lub za pośrednictwem poczty za zwrotnym poświadczeniem odbioru.

    Tryb odwoławczy

    W przypadku decyzji odmownej Wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Wojewody Mazowieckiego w Warszawie za pośrednictwem Kierownika USC (odwołanie składa się w USC lub pocztą) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

    Jednostka odpowiedzialna

    Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - mgr. Irena Łączyńska, pok. nr 2 (parter), tel. Bezpośredni 751-27-69.

    Uwagi Podstawa prawna

    • Art. 28 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego(tekst jednolity –Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688).
    • §1, §3 ust. 2, §4 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 listopada 2000 r. w sprawie opłaty za wydanie dowodu osobistego (Dz. U. Nr 105, poz. 1110).
    • Część I, kol. 3, ust. 4 załącznika do ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r., (tekst jednolity Dz. U. Z 2006 r. Nr 229, poz 1635)


    Powrót: do góry do wykazu usług

    Karta Usług nr 9
    Wpisanie do polskich ksiąg stanu cywilnego treści aktów urodzenia, małżeństwa, zgonu sporządzonych za granicą

    Kogo dotyczy

    Wnioskodawcą w niniejszej sprawie może być osoba, której stan cywilny został w akcie stwierdzony lub krewni.

    Wymagane dokumenty

    • Wniosek o uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego. (wniosek w pdf)
    • Załączniki:
      • Odpis aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą – oryginał.
      • Tłumaczenie aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego – oryginał.
      • lub
      • Wielojęzyczny odpis aktu stanu cywilnego – oryginał.
    • Do wglądu: dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty)

    Miejsce złożenie dokumentów

    Punkt informacyjny lub stanowisko pracy jednostki odpowiedzialnej – od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres Urzędu.

    Opłaty

  • Za wydanie decyzji – 39,00 zł.
  • Płatne w kasie Urzędu od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 14.30; lub na konto Urzędu Gminy w Krzynowłodze Małej (Bank Spółdzielczy Przasnysz, nr rachunku 82892400070010111420000008).
  • Termin i sposób załatwienia sprawy

    Tryb ustawowy przewiduje 30 dni na wydanie decyzji od daty złożenia dokumentów, jednak w większości przypadków decyzja wydawane jest na miejscu przy zgłoszeniu. Odbiór decyzji może nastąpić osobiście przez Wnioskodawcę lub za pośrednictwem poczty za zwrotnym poświadczeniem odbioru.

    Tryb odwoławczy

    W przypadku decyzji odmownej Wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Wojewody Mazowieckiego w Warszawie za pośrednictwem Kierownika USC (odwołanie składa się w USC lub pocztą) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

    Jednostka odpowiedzialna

    Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - mgr. Irena Łączyńska, pok. nr 2 (parter), tel. Bezpośredni 751-27-69.

    Podstawa prawna

    • Art. 36 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego(tekst jednolity – Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688).
    • Część I, kol. 3, ust. 4 załącznika do ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r.,(tekst jednolity Dz. U. Z 2006 r. Nr 229, poz 1635)


    Powrót: do góry do wykazu usług

    Karta Usług nr 10
    Wydanie zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku

    Kogo dotyczy

    Zaświadczenie wydaje się na wniosek sądu lub innego organu państwowego, osoby, której stan cywilny został w akcie stwierdzony, jej wstępnego (rodzice, dziadkowie), zstępnego (dzieci, wnuki, prawnuki), rodzeństwa, małżonka lub przedstawiciela ustawowego (rodzic lub inna osoba ustanowiona przez sąd opiekuńczy) oraz każdego kto wykaże w tym interes prawny, jak również organizacji społecznej, jeżeli jest to uzasadnione celami statutowymi takiej organizacji i gdy przemawia za tym interes społeczny.

    Wymagane dokumenty

    • Wniosek o wydanie zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku. (wniosek w pdf)
    • Do wglądu: dokument tożsamości (dowód osobisty, paszport) osoby ubiegającej się o wydanie wymienionego wyżej zaświadczenia.

    Miejsce złożenie dokumentów

    Urząd Stanu Cywilnego miejsca zdarzenia (urodzenia, małżeństwa, zgonu).

    Punkt informacyjny lub stanowisko pracy jednostki odpowiedzialnej w Urzędzie Gminy w Krzynowłodze Małej – od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres Urzędu.

    Opłaty

  • Za wydanie zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub o ich braku – 24,00 zł.
  • Płatne w kasie Urzędu od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 14.30; lub na konto Urzędu Gminy w Krzynowłodze Małej (Bank Spółdzielczy Przasnysz, nr rachunku 82892400070010111420000008).
  • Termin i sposób załatwienia sprawy

    Po złożeniu wymaganych dokumentów zaświadczenie wydawane jest na miejscu przy zgłoszeniu. Odbiór zaświadczenia może nastąpić osobiście przez Wnioskodawcę lub za pośrednictwem poczty listem poleconym.

    Tryb odwoławczy

    Nie przysługuje.

    Jednostka odpowiedzialna

    Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - mgr. Irena Łączyńska, pok. nr 2 (parter), tel. Bezpośredni 751-27-69.

    Uwagi

    Zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku nie mają charakteru odpisu aktów stanu cywilnego.

    Podstawa prawna

    • Art. 79 i 83 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity – Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688).
    • Część II, kol. 3, ust. 1, pkt 4 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r., (tekst jednolity Dz. U. Z 2006 r. Nr 229, poz 1635)


    Powrót: do góry do wykazu usług

    Karta Usług nr 11
    Wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego wpisach lub ich braku

    Kogo dotyczy

    Zaświadczenie wydaje się na wniosek sądu lub innego organu państwowego, osoby, której stan cywilny został w akcie stwierdzony, jej wstępnego (rodzice, dziadkowie), zstępnego (dzieci, wnuki, prawnuki), rodzeństwa, małżonka lub przedstawiciela ustawowego (rodzic lub inna osoba ustanowiona przez sąd opiekuńczy) oraz innych zainteresowanych osób.

    Wymagane dokumenty

    • Wniosek o wydanie zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego. (wniosek w pdf)
    • Do wglądu: dokument stwierdzający tożsamość (dowód osobisty, paszport).

    Miejsce złożenie dokumentów

    Urząd Stanu Cywilnego miejsca zdarzenia (urodzenia, małżeństwa, zgonu).

    Punkt informacyjny lub stanowisko pracy jednostki odpowiedzialnej w Urzędzie Gminy w Krzynowłdze Małej – od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres Urzędu.

    Opłaty

  • Za wydanie zaświadczenia o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub o ich braku – 24,00 zł.
  • Płatne w kasie Urzędu od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 14.30; lub na konto Urzędu Gminy w Krzynowłodze Małej (Bank Spółdzielczy Przasnysz, nr rachunku 82892400070010111420000008).
  • Termin i sposób załatwienia sprawy

    Po złożeniu wymaganych dokumentów zaświadczenie wydawane jest na miejscu przy zgłoszeniu. Odbiór zaświadczenia może nastąpić osobiście przez Wnioskodawcę lub za pośrednictwem poczty listem poleconym.

    Tryb odwoławczy

    Nie przysługuje.

    Jednostka odpowiedzialna

    Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - mgr. Irena Łączyńska, pok. nr 2 (parter), tel. Bezpośredni 751-27-69.

    Uwagi

    • Zaświadczenia o tym, że księgi stanu cywilnego zaginęły lub uległy zniszczeniu nie mają charakteru odpisu aktów stanu cywilnego.
    • Zaświadczenie o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego stwierdza, że księga danego rodzaju i określonego rocznika w danym urzędzie stanu cywilnego zaginęła lub uległa zniszczeniu.
    • Wnioskodawca ubiegający się o takie zaświadczenie powinien uprawdopodobnić, że w utraconej księdze znajdował się akt dotyczący określonej osoby.

    Podstawa prawna

    • Art. 79 i 83 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity)
    • Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688). część II, kol. 3, ust. 1 pkt. 4 załącznika do ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r., (tekst jednolity Dz. U. Z 2006 r. Nr 229, poz 1635)


    Powrót: do góry do wykazu usług

    Karta Usług nr 12
    Zgłoszenie zgonu

    Kogo dotyczy

    Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:

    • najbliżsi krewni lub powinowaci,
    • osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
    • osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
    • administrator domu, w którym nastąpił zgon.

    Wymagane dokumenty

    • Wniosek o wydanie odpisów aktu zgonu. (wniosek w pdf)
    • Karta zgonu (wystawiona przez lekarza pierwszego kontaktu) – oryginał.
    • Dokument tożsamości osoby zmarłej.

    Miejsce złożenie dokumentów

    Urząd Stanu Cywilnego miejsca, w którym nastąpił zgon.
    Punkt informacyjny lub stanowisko pracy jednostki odpowiedzialnej w Urzędzie Gminy w Krzynowłodze Małej – od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres Urzędu.

    Opłaty

  • Sporządzenie aktu zgonu (odpisy skrócone aktu zgonu wydawane bezpośrednio po sporządzeniu aktu stanu cywilnego – w liczbie 3 egzemplarzy) – jest zwolnione z opłaty skarbowej.
  • Termin i sposób załatwienia sprawy

    Po złożeniu wymaganych dokumentów 3 odpisy skrócone aktu zgonu wydawane są na miejscu przy zgłoszeniu.

    Tryb odwoławczy

    Nie przysługuje.

    Jednostka odpowiedzialna

    Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - mgr. Irena Łączyńska, pok. nr 2 (parter), tel. Bezpośredni 751-27-69.

    Uwagi

    Zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu,

    Podstawa prawna

    • Część I, kol. 4, ust. 2 załącznika do ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r., (tekst jednolity Dz. U. Z 2006 r. Nr 229, poz 1635)


    Powrót: do góry do wykazu usług

    Karta Usług nr 13
    Wydanie odpisów skróconych i zupełnych aktów urodzeń, małżeństw i zgonów

    Kogo dotyczy

    Odpisy wydaje się na wniosek sądu lub innego organu państwowego, osoby, której stan cywilny został w akcie stwierdzony, jej wstępnego (rodzice, dziadkowie), zstępnego (dzieci, wnuki, prawnuki), rodzeństwa, małżonka lub przedstawiciela ustawowego (rodzic lub inna osoba ustanowiona przez sąd opiekuńczy) oraz każdego kto wykaże w tym interes prawny, jak również organizacji społecznej, jeżeli jest to uzasadnione celami statutowymi takiej organizacji i gdy przemawia za tym interes społeczny.

    Wymagane dokumenty

    • Wniosek o wydanie odpisów aktów stanu cywilnego (wniosek w pdf)
    • Do wglądu: dokument stwierdzający tożsamości (dowód osobisty, paszport).

    Miejsce złożenie dokumentów

    Urząd Stanu Cywilnego miejsca zdarzenia (urodzenia, małżeństwa, zgonu).
    Punkt informacyjny lub stanowisko pracy jednostki odpowiedzialnej w Urzędzie Gminy w Krzynowłodze Małej – od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu lub pocztą na adres Urzędu.

    Opłaty

    • Wydanie odpisu zupełnego aktów stanu cywilnego – 33,00 zł
    • Wydanie odpisu skróconego aktów stanu cywilnego – 22,00 zł.
    • Opłata skarbowa płatna w kasie Urzędu od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30; lub na konto Urzędu Gminy w Krzynowłodze Małej(Bank Spółdzielczy Przasnysz, nr rachunku 82892400070010111420000008).

    • Wydanie 3 egzemplarzy odpisów skróconych aktów stanu cywilnego bezpośrednio po sporządzeniu aktu stanu cywilnego (aktu urodzenia, małżeństwa lub zgonu) – jest zwolnione z opłaty skarbowej.
    • Odpisy do ZUS, ds. alimentacyjnych, do dowodu osobistego – są zwolnione z opłaty skarbowej.

    Termin i sposób załatwienia sprawy

    Po złożeniu wymaganych dokumentów odpisy aktu stanu cywilnego wydawane są na miejscu przy zgłoszeniu. Odbiór odpisów może nastąpić osobiście przez Wnioskodawcę lub za pośrednictwem poczty listem poleconym.

    Tryb odwoławczy

    Nie przysługuje.

    Jednostka odpowiedzialna

    Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - mgr. Irena Łączyńska, pok. nr 2 (parter), tel. Bezpośredni 751-27-69.

    Uwagi

    Rodzaje odpisów aktów stanu cywilnego:

    • odpisy zupełne aktów stanu cywilnego (odpis zupełny stanowi dosłowne powtórzenie treści aktu stanu cywilnego wraz ze wszystkimi wzmiankami dodatkowymi),
    • odpisy skrócone aktów stanu cywilnego (w odpisie skróconym aktu stanu cywilnego podaje się jego treść, z uwzględnieniem treści wzmianek dodatkowych oraz z pominięciem wyrazów, ustępów i zdań skreślonych)

    Podstawa prawna

    • Art. 79 – 83 ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tekst jednolity – Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1688).
    • Część II, kol. 3, ust. 2 i 3 załącznika do ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r., (tekst jednolity Dz. U. Z 2006 r. Nr 229, poz 1635)

     

    Redaktor: Krzysztof Rzeszot redaktor od01.01.2009

      ostatnia modyfikacja: 07 Maj 2008 - 12:25
      COPYRIGHT @ ASI Sp. z o.o. 2003 strona główna