Biuletyn Informacji Publicznej Gminy Krzynowłoga Mała
v 3.25
GMINA KRZYNOWŁOGA MAŁA
O Gminie 
Statut Gminy 
Urząd Gminy 
Kierownictwo 
Referaty i Samodzielne Stanowiska Pracy 
   Referat Organizacji i Kadr, Rady Gminy oraz OSP 
   Referat Promocji i Rozwoju 
   Referat Finansów i Budżetu 
   Referat ds. Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska 
   Urząd Stanu Cywilnego 
   Samodzielne Stanowiska Pracy 
Regulamin organizacyjny 
Przetargi 
Komunikaty i ogłoszenia 
Nabór pracowników 
Informacja publiczna 
Poradnik interesanta 
Wójt Gminy 
Zarządzenia Wójta 
Rada Gminy 
Skład Rady Gminy 
Regulamin Rady Gminy 
Plan pracy Rady Gminy 
Komisje 
Sesje Rady Gminy 
Uchwały Rady Gminy 
Finanse Gminy 
Budżet Gminy  
Informacje o środowisku  
Jednostki organizacyjne 
Placówki oświatowe 
Gminna Biblioteka Publiczna w Krzynowłodze Małej 
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej 
Jednostki pomocnicze 
Sołectwa 
Oświadczenia  majątkowe 
Oświadczenia pracowników UG 
Oświadczenia kierowników jednostek organizacyjnych 
Oświadczenia Radnych 
Wybory 
  wyszukiwarka
  statystyka
  redakcja Biuletynu
  pomoc
liczba odwiedzin
referat ds. gospodarki komunalnej i ochrony środowiska: 289
strona główna: 25450
    strona główna / referaty i samodzielne stanowiska pracy / referat ds. gospodarki komunalnej i ochrony środowiska 
   Referat ds. Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
 
  
  Milena Nowicka
  Podinspektor ds. Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
 

  • sprawy gospodarki komunalnej, w tym w szczególności:


    • zapewnienie bieżącego i właściwego zaspokajania potrzeb ludności w zakresie usług komunalnych,

    • utrzymanie oraz zapewnienie prawidłowego stanu technicznego gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej, obiektów administracyjnych Gminy oraz lokali mieszkalnych i użytkowych,

    • gospodarka lokalami mieszkalnymi i użytkowymi, w tym przygotowywanie projektów umów z najemcami, przygotowywanie kalkulacji kosztów i przygotowywanie propozycji zarządzeń Wójta w sprawie stawek czynszu najmu,

    • zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków, w tym przygotowywanie kalkulacji kosztów, ustalanie stawek opłaty za wodę i odprowadzanie ścieków, przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy w sprawie opłat za wodę oraz projektów umów z odbiorcami,

    • eliminowanie przypadków nielegalnego poboru wody,

    • utrzymanie kanalizacji deszczowych, rowów i przepustów na terenie nieruchomości gminnych,

    • zapewnienie właściwego funkcjonowania gospodarki odpadowej, w tym odbioru odpadów i funkcjonowania składowiska odpadów komunalnych, likwidacji dzikich wysypisk śmieci,

    • sporządzania kalkulacji kosztów i przedstawiania projektów uchwał Rady w sprawie funkcjonowania składowiska odpadów i opłat za odbiór i dostarczanie odpadów na składowisko oraz projektów umów z dostawcami odpadów;

    • gospodarka na miejscach targowych, w tym nadzór nad pracą inkasentów, rozliczanie opłat targowych, prowadzenie egzekucji należności, przygotowywanie projektów umów z inkasentami oraz projektów uchwał Rady Gminy dot. wysokości opłaty targowej,

    • prowadzenie egzekucji należności z tyto usług komunalnych,

    • utrzymanie i pielęgnacja zieleni,

    • utrzymanie miejsc pamięci narodowej;

    • oświetlenia ulic, w tym rozliczanie zużycia energii elektrycznej,

    • utrzymanie dróg, włącznie z zimowym utrzymaniem oraz tablic informacyjnych w pasach drogowych, a także utrzymanie czystości na drogach, ulicach oraz placach na terenie gminy,

    • utrzymanie czystości obiektów komunalnych, z wyłączeniem obiektów oświatowych,

    • egzekwowanie wykonania obowiązków utrzymania czystości i porządku przez właścicieli i użytkowników nieruchomości,

    • nadzór nad robotami publicznymi i osobami wykonującymi prace odrobkowe (skazani) oraz prace gospodarcze i elektro-montażowe.


  • w ramach posiadanego potencjału wykonawczego wykonywanie remontów i modernizacji oraz niektórych zadań inwestycyjnych w systemie gospodarczym, włącznie z rozliczaniem robót;

  • zapewnienie nadzoru inwestorskiego nad budową, modernizacją i remontami obiektów realizowanych w ramach zawartych umów z wykonawcą;

  • prowadzenie spraw związanych z zamówieniami publicznymi w zakresie gospodarki komunalnej;

  • współpraca z Referatem Promocji i Rozwoju w zakresie:


    • opracowywania wieloletnich planów i programów rozwoju gminy w zakresie gospodarki komunalnej,

    • przygotowywania okresowych analiz potrzeb oraz planów remontów i modernizacji obiektów gminnych wynikających ze stanu technicznego obiektów i urządzeń mienia gminnego,

    • ustalania propozycji zasad funkcjonowania obiektów i urządzeń komunalnych oraz wysokości stawek opłat z tytułu świadczenia usług komunalnych na terenie gminy, w tym przygotowywania projektów aktów prawnych regulujących wysokość stawek oraz zasady funkcjonowania obiektów komunalnych,

    • przedkładania do akceptacji wzorcowych projektów umów z najemcami i usługobiorcami usług komunalnych świadczonych przez gminę,

    • pozyskiwania środków pozabudżetowych na realizację zadań z zakresu gospodarki komunalnej,

    • przygotowywania dokumentacji technicznej i kosztorysowej inwestycji gminnych oraz realizacji i rozliczania inwestycji;


  • współpraca z kierownikami gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie:


    • prowadzenia gospodarki lokalowej w obiektach oświatowych,

    • prowadzenia okresowych (rocznych i pięcioletnich) kontroli stanu obiektów gminnych,

    • zapewnienia prawidłowego stanu technicznego lokali mieszkalnych i użytkowych,

    • przygotowywania dokumentacji technicznej i kosztorysowej inwestycji oświatowych,

    • zawierania umów z wykonawcami oraz realizacji i rozliczania inwestycji oświatowych;


  • sprawy dostępu do informacji o środowisku ijego ochronie;

  • ustalanie zasad utrzymywania czystości i porządku na terenie gminy oraz sprawowanie nadzoru nad realizacją obowiązków właścicieli nieruchomości w ww. zakresie;

  • ustalanie zasad gospodarki odpadami na terenie gminy oraz sprawowanie nadzoru nad jej realizacją;

  • sprawy z zakresu administrowania gospodarką wodną, ochroną: wód, przeciwpowodziową i przeciwpożarową;

  • sprawy energetyki, w tym planowania zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i gaz;

  • sprawy dróg gminnych i transportu rolnego, w tym kategoryzacja dróg, zarządzanie siecią dróg, oraz planowanie rozwoju sieci dróg;

  • koordynacja rozkładów jazdy przewoźników;

  • inne prace zlecone przez Wójta.






  ostatnia modyfikacja: 11 Marzec 2009 - 20:45
  | Historia zmian |
  COPYRIGHT @ ASI Sp. z o.o. 2003 strona główna