|
|
Referat ds. Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
|
|
|
|
Milena Nowicka
|
|
|
Podinspektor ds. Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
|
|
|
- sprawy gospodarki komunalnej, w tym w szczególności:
- zapewnienie bieżącego i właściwego zaspokajania potrzeb ludności w zakresie usług komunalnych,
- utrzymanie oraz zapewnienie prawidłowego stanu technicznego gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej, obiektów administracyjnych Gminy oraz lokali mieszkalnych i użytkowych,
- gospodarka lokalami mieszkalnymi i użytkowymi, w tym przygotowywanie projektów umów z najemcami, przygotowywanie kalkulacji kosztów i przygotowywanie propozycji zarządzeń Wójta w sprawie stawek czynszu najmu,
- zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków, w tym przygotowywanie kalkulacji kosztów, ustalanie stawek opłaty za wodę i odprowadzanie ścieków, przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy w sprawie opłat za wodę oraz projektów umów z odbiorcami,
- eliminowanie przypadków nielegalnego poboru wody,
- utrzymanie kanalizacji deszczowych, rowów i przepustów na terenie nieruchomości gminnych,
- zapewnienie właściwego funkcjonowania gospodarki odpadowej, w tym odbioru odpadów i funkcjonowania składowiska odpadów komunalnych, likwidacji dzikich wysypisk śmieci,
- sporządzania kalkulacji kosztów i przedstawiania projektów uchwał Rady w sprawie funkcjonowania składowiska odpadów i opłat za odbiór i dostarczanie odpadów na składowisko oraz projektów umów z dostawcami odpadów;
- gospodarka na miejscach targowych, w tym nadzór nad pracą inkasentów, rozliczanie opłat targowych, prowadzenie egzekucji należności, przygotowywanie projektów umów z inkasentami oraz projektów uchwał Rady Gminy dot. wysokości opłaty targowej,
- prowadzenie egzekucji należności z tyto usług komunalnych,
- utrzymanie i pielęgnacja zieleni,
- utrzymanie miejsc pamięci narodowej;
- oświetlenia ulic, w tym rozliczanie zużycia energii elektrycznej,
- utrzymanie dróg, włącznie z zimowym utrzymaniem oraz tablic informacyjnych w pasach drogowych, a także utrzymanie czystości na drogach, ulicach oraz placach na terenie gminy,
- utrzymanie czystości obiektów komunalnych, z wyłączeniem obiektów oświatowych,
- egzekwowanie wykonania obowiązków utrzymania czystości i porządku przez właścicieli i użytkowników nieruchomości,
- nadzór nad robotami publicznymi i osobami wykonującymi prace odrobkowe (skazani) oraz prace gospodarcze i elektro-montażowe.
- w ramach posiadanego potencjału wykonawczego wykonywanie remontów i modernizacji oraz niektórych zadań inwestycyjnych w systemie gospodarczym, włącznie z rozliczaniem robót;
- zapewnienie nadzoru inwestorskiego nad budową, modernizacją i remontami obiektów realizowanych w ramach zawartych umów z wykonawcą;
- prowadzenie spraw związanych z zamówieniami publicznymi w zakresie gospodarki komunalnej;
- współpraca z Referatem Promocji i Rozwoju w zakresie:
- opracowywania wieloletnich planów i programów rozwoju gminy w zakresie gospodarki komunalnej,
- przygotowywania okresowych analiz potrzeb oraz planów remontów i modernizacji obiektów gminnych wynikających ze stanu technicznego obiektów i urządzeń mienia gminnego,
- ustalania propozycji zasad funkcjonowania obiektów i urządzeń komunalnych oraz wysokości stawek opłat z tytułu świadczenia usług komunalnych na terenie gminy, w tym przygotowywania projektów aktów prawnych regulujących wysokość stawek oraz zasady funkcjonowania obiektów komunalnych,
- przedkładania do akceptacji wzorcowych projektów umów z najemcami i usługobiorcami usług komunalnych świadczonych przez gminę,
- pozyskiwania środków pozabudżetowych na realizację zadań z zakresu gospodarki komunalnej,
- przygotowywania dokumentacji technicznej i kosztorysowej inwestycji gminnych oraz realizacji i rozliczania inwestycji;
- współpraca z kierownikami gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie:
- prowadzenia gospodarki lokalowej w obiektach oświatowych,
- prowadzenia okresowych (rocznych i pięcioletnich) kontroli stanu obiektów gminnych,
- zapewnienia prawidłowego stanu technicznego lokali mieszkalnych i użytkowych,
- przygotowywania dokumentacji technicznej i kosztorysowej inwestycji oświatowych,
- zawierania umów z wykonawcami oraz realizacji i rozliczania inwestycji oświatowych;
- sprawy dostępu do informacji o środowisku ijego ochronie;
- ustalanie zasad utrzymywania czystości i porządku na terenie gminy oraz sprawowanie nadzoru nad realizacją obowiązków właścicieli nieruchomości w ww. zakresie;
- ustalanie zasad gospodarki odpadami na terenie gminy oraz sprawowanie nadzoru nad jej realizacją;
- sprawy z zakresu administrowania gospodarką wodną, ochroną: wód, przeciwpowodziową i przeciwpożarową;
- sprawy energetyki, w tym planowania zaopatrzenia w energię elektryczną, ciepło i gaz;
- sprawy dróg gminnych i transportu rolnego, w tym kategoryzacja dróg, zarządzanie siecią dróg, oraz planowanie rozwoju sieci dróg;
- koordynacja rozkładów jazdy przewoźników;
- inne prace zlecone przez Wójta.
|
|
|
|