|
|
Referat Finansów i Budżetu
|
|
|
|
Renata Wiśniewska
|
|
|
Kierownik Referatu Finansów i Budżetu
|
|
|
- opracowywanie projektów budżetu oraz nadzór nad jego wykonaniem;
- sporządzanie analiz budżetowych, w tym wykorzystania środków budżetowych;
- prowadzenie rachunkowości wpływów i wydatków budżetowych;
- sporządzanie sprawozdań i informacji z wykonania budżetu gminy;
- sprawowanie nadzoru i bieżąca kontrola gospodarki finansowej Urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych;
- uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu gminy;
- prowadzenie ksiąg inwentarzowo- materiałowych;
- prowadzenie ewidencji poboru i zwrotu opłaty skarbowej;
- wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym;
- dokonywanie rozliczeń zakupionych materiałów i sprzętu;
- gospodarowanie drukami ścisłego zarachowania;
- obsługa finansowo - księgowa Urzędu, Gminnej Biblioteki Publicznej oraz szkół i przedszkoli;
- realizacja zadań związanych z naliczaniem wynagrodzeń, pochodnych od wynagrodzeń oraz dokonywanie rozliczeń;
- obsługa kasowa Urzędu, Gminnej Biblioteki Publicznej, OPS oraz szkół i przedszkoli;
- prowadzenie archiwum zakładowego;
- zaopatrywanie pracowników w niezbędny sprzęt oraz materiały biurowe;
- realizacja zadań związanych z wymierzaniem i poborem podatków oraz opłat lokalnych w tym:
- prowadzenie ewidencji podatników,
- prowadzenie rejestru przypisów i odpisów
- przygotowywanie decyzji wymiarowych, umorzeń i odroczeń oraz ulg inwestycyjnych,
- gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji i informacji podatkowych,
- sporządzanie sprawozdań podatkowych,
- dokonywanie kontroli podatkowych
- realizacja zadań związanych z interpretacją przepisów prawa podatkowego;
- windykacja należności budżetowych;
- prowadzenie księgowości podatkowej;
- rozliczanie i nadzór nad inkasentami podatków i opłat lokalnych;
- wydawanie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie;
- sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej w rolnictwie lub rybołówstwie oraz informacji o nieudzielaniu pomocy;
- prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej w tym:
- przyjmowanie wniosków,
- wydawanie decyzji oraz zaświadczeń,
- przekazywanie informacji odpowiednim instytucjom.
- wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
- nadzór nad dokonywaniem opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych;
- kontrola podmiotów działalności gospodarczej.
- współpraca z kierownikiem Biblioteki w zakresie tworzenia kwartalnika Gminy.
- inne prace zlecone przez Wójta Gminy.
|
|
|
|