|
|
Referat Promocji i Rozwoju
|
|
|
|
Grzegorz Ostrowski
|
|
|
Kierownik Referatu Promocji i Rozwoju
|
|
|
- promocja gminy, w tym inicjowanie działań w zakresie rozwoju i promocji gminy;
- kreowanie kierunków rozwoju gminy w oparciu o analizę zachodzących procesów ekonomicznych i społecznych w skali regionalnej i lokalnej oraz ich wpływu na rozwój gminy;
- opracowywanie analiz, planów i programów rozwoju gospodarczego i społecznego gminy z wykorzystaniem programów pomocowych Unii Europejskiej i innych dostępnych funduszy krajowych i zagranicznych;
- przekładanie wieloletnich planów i programów na konkretne programy realizacyjne, kreowanie polityki inwestycyjnej, remontowej i utrzymaniowej infrastruktury gminy na podstawie planów i opracowań wieloletnich oraz bieżącego rozeznania potrzeb;
- wykorzystywanie dla potrzeb rozwoju gminy dostępnych dla gminy środków pozabudżetowych krajowych i zagranicznych, w tym:
- rozeznawanie możliwości pozyskiwania finansowego wsparcia ze środków pozabudżetowych (programów pomocowych UE i innych dostępnych funduszy krajowych i zagranicznych) dla zaspokojenia konkretnych potrzeb gminy,
- przygotowywanie programów, wniosków związanych z pozyskaniem środków pozabudżetowych oraz kompletowanie wymaganej dokumentacji,
- przygotowywanie dokumentacji przetargowej, przeprowadzanie przetargów i zawieranie umów,
- dokonywanie wymaganych rozliczeń finansowych oraz prowadzenie pełnej dokumentacji rozliczeniowej i sprawozdawczej;
- wspieranie lokalnej przedsiębiorczości, w tym:
- współpraca z instytucjami, stowarzyszeniami, fundacjami itp., których pomoc organizacyjna i finansowa może służyć rozwojowi gospodarczemu gminy, w tym lokalnego rynku pracy,
- promowanie rozwoju lokalnej przedsiębiorczości,
- współpraca z podmiotami gospodarczymi w zakresie udzielania im informacji o dostępnej pomocy oraz możliwych źródłach finansowania oraz wypełnianiu wniosków składanych w celu uzyskania wsparcia finansowego,
- opracowywanie przy udziale przedsiębiorców programów promocji rozwoju gminy,
- inspirowanie działań zmierzających do zagospodarowania niewykorzystanych obiektów komunalnych;
- sprawy planowania i zagospodarowania przestrzennego, w tym wydawanie zaświadczeń z zakresu zagospodarowania przestrzennego;
- zapewnienie uzbrojenia terenów w infrastrukturę techniczną;
- prowadzenie kancelari tajnej;
- pełnienie funkcji pełnomocnika d/s ochrony informacji niejawnych;
- gospodarowanie gruntami komunalnymi oraz obrót nieruchomościami gminnymi;
- przygotowanie i prowadzenie spraw sprzedaży i wydzierżawiania nieruchomości, w tym windykacja należności;
- prowadzenie spraw opłat adiacenckich;
- prowadzenie ewidencji mienia gminnego i komunalnego;
- nadawanie nazw ulic, placów oraz numeracji nieruchomości;
- zatwierdzanie podziałów geodezyjnych;
- tworzenie zasobów pod budownictwo mieszkaniowe;
- ochrona gruntów rolnych i leśnych;
- realizacja zadań dotyczących produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz ochrony zwierząt;
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów;
- całokształt spraw z ustawy "Prawo zamówień publicznych" w tym:
- przygotowywanie przetargów na wykonanie inwestycji gminnych,
- przygotowywanie projektów umów na wykonanie inwestycji gminnych i prowadzenie rejestru tych umów.
- sporządzanie wniosków o środki z funduszy pomocowych i środków unijnych
- tworzenie dla potrzeb gminy Biuletynu Informacji Publicznej i strony internetowej Urzędu oraz kwartalnika Gminy;
- sprawy dostępu do informacji publicznych i ochrony danych osobowych;
- sprawy związane z prowadzeniem spisów powszechnych;
- przygotowywanie przetargów na wykonanie inwestycji
- współpraca i pomoc kierownikom gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie:
- planowania inwestycji oświatowych,
- pozyskiwania środków pozabudżetowych na realizację inwestycji,
- przygotowywania dokumentacji przetargowej na realizację inwestycji przeprowadzania przetargów,
- rozliczania finansowego inwestycji realizowanych z udziałem środków pozabudżetowych;
- współpraca z kierownikiem Referatu Finansów i Budżetu w zakresie rozliczania finansowego inwestycji.
- współpraca z kierownikiem Biblioteki w zakresie tworzenia kwartalnika Gminy.
- inne prace zlecone przez Wójta Gminy.
|
|
|
|